چراغ مگنتی در محیط اداری

چراغ مگنتی در محیط اداری پیام بگذارید

چراغ مگنتی در محیط اداری یکی از موضوعاتی است که در این مقاله می خواهیم آن را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

چراغ مگنتی چیست؟ چراغ مگنتی با تکنولوژی پیشرفته یکی از جدیدترین سیستم های روشنایی منعطف می باشد که با اتصال به ریل به صورت آهنربایی امکان تعویض لامپ ها را در هر زمان در مدل ها و انواع مختلف به شما می دهد.

یکی از ویژگی های مهم این چراغ مگنتی این است که می توانید آن را جابجا کنید و نور خلاقانه مورد نظر خود را دریافت کنید.

برای اطلاع از قیمت چراغ مگنتی کلیک کنید.

فناوری چراغ مگنتی چیست؟

تکنولوژی به کار رفته در این لامپ استفاده از آهنربا در لامپ و برق 48 ولت DC در ریل می باشد. نور مغناطیسی با یک کلیک ساده به صورت مکانیکی و الکتریکی به مسیر متصل می شود.

علاوه بر این، برق ثابت 48 ولت در سرتاسر مسیر جریان می‌یابد و می‌توانید چراغ‌ها را در هر نقطه از مسیر کلیک کنید یا حرکت دهید تا بدون خطر برق گرفتگی زمانی که دستتان به مسیر برخورد می‌کند، نور مورد نظرتان را به دست آورید.

ایمنی چراغ مگنتی از دیگر ویژگی های این نوع روشنایی است.

چراغ ریل مگنتی چیست؟

استفاده از نور مغناطیسی

قبل از اینکه در مورد خرید و فروش لامپ های مغناطیسی صحبت کنیم، به سوالاتی که در مورد استفاده از لامپ های مغناطیسی مطرح می شود پاسخ می دهیم.

در ساده ترین پاسخ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم همانطور که از نام این محصول مشخص است چراغ مگنتی یک سیستم روشنایی است که مطمئنا در هر مکان و زمانی قابل استفاده است و می تواند فضای تاریک را به ساده ترین شکل روشن کند.

با توجه به نوع چراغ مگنتی که هر کدام کاربرد و مزایای خود را دارند، محل و نحوه استفاده از این نور را تعیین می کنیم.

چراغ ریلی مغناطیسی یک سیستم روشنایی نور LED جدید است که با استفاده از فناوری مغناطیسی طراحی شده است و نحوه استفاده و نصب این چراغ به این صورت است که می توانید منبع نور و ریل سیستم روشنایی را با استفاده از آهنربا به هم متصل کنید. انجام دادن.

از ویژگی های مهم چراغ مگنتی مذکور این است که ریل و منبع نور را می توان در هر زمان با استفاده از آهنربا جابجا یا جابجا کرد.

در مورد استفاده از لامپ های مغناطیسی مولتی ریل باید بگوییم که این لامپ ها در طراحی سیستم های روشنایی داخلی و خارجی کاربرد دارند و می توانید از آنها در محیط های خانگی و مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی و بیمارستان ها، اماکن عمومی و … استفاده کنید. استفاده خصوصی و غیره

یکی دیگر از کاربردهای چراغ های ریلی مغناطیسی این است که به عنوان ابزار تزئینی در صنعت معماری شناخته می شوند و در طراحی انواع دکوراسیون کاربرد فراوانی دارند.

در واقع تکنولوژی نور مغناطیسی و قابلیت های منحصربفرد در نصب و جانمایی باعث شده است که بتوان سیستم های روشنایی محیط را در هر لحظه طراحی کرد و این یعنی قدرت بیشتری در طراحی دکوراسیون خواهید داشت.

بنابراین، حتی پس از اتمام کار، می توانید بسته به سبک دکوراسیون انتخابی، سیستم روشنایی را جابجا کرده و تغییر دهید.

سیستم مولتی ترک چیست

سیستم چند مسیره یک سیستم روشنایی منعطف و ترکیبی از لامپ و ریل مغناطیسی است که بسته به نوع کاربری سقف و دیوار قابل نصب، بسته و معلق می باشد.

انواع منابع نور LED عبارتند از لامپ های خطی، لامپ های نقطه ای یا لامپ های نقطه ای برای تامین نور اصلی فضا که قابل نصب بر روی ریل های چند جهته قابل تغییر و جابجایی در هر زمان می باشد.

انواع چراغ مگنتی

چراغ های مگنتی خانه هوشمند آراز شامل لامپ های مغناطیسی خطی، آهنرباهای نقطه ای، لامپ های مغناطیسی نقطه ای، لامپ های مغناطیسی استوانه ای آویز، لامپ های تزئینی و همچنین عناصر و ماژول های پرکاربرد مانند بلندگوهای قابل استفاده در سیستم های چند طرفه می باشد.

در ادامه مطلب کاربرد چراغ های مگنتی در محیط اداری ، در مورد نحوه نصب چراغ مگنتی صحبت خواهیم کرد.

نحوه نصب چراغ مگنتی

چراغ مگنتی در محیط اداری
چراغ مگنتی در محیط اداری

در زیر به معرفی انواع لامپ های مغناطیسی با توجه به نوع نصب می پردازیم.

نصب چراغ مگنتی داخلی

نصب چراغ مغناطیسی توکار آسان است و برای ساختمان های نوساز می توان آن را روی سقف یا دیوار کاذب نصب کرد.

در این حالت بر اساس ابعاد از پیش تعیین شده لامپ، به صورت شیاری در سقف یا دیوار نصب می شود و با استفاده از تجهیزات مخصوص، لامپ به صورت توکار نصب می شود.

نصب چراغ مگنتی به صورت روکار

این حالت زمانی توصیه می شود که سقف کاذب یا معماری در نظر گرفته شده برای نما نداریم.

چراغ مگنتی در محیط اداری به صورت آویز نصب کنید

زمانی که ارتفاع سقف برای یک فضای مسکونی، اداری یا تجاری بالاتر از حد معمول باشد، از روش نصب معلق استفاده می شود. تجهیزات تعلیق با قابلیت تنظیم کل سیستم چند ریلی آن را معلق و پایدار نگه می دارد.

انواع تجهیزات بکسل را می توان بر روی ریل های مغناطیسی سطحی نصب کرد که با استفاده از این ریل ها می توانید به راحتی چراغ های آویز و نورافکن را در سیستم روشنایی خود نصب کنید.

یک نوع ریل چراغ مگنتی

ریل چراغ مگنتی از آلومینیوم اکسترود شده ساخته شده است که دارای برق 48 ولت ایمن بوده و در رنگ های مشکی، سفید، نقره ای و سفارشی قابل تولید می گردد. برای سیستم های چند مسیره، انواع ریلی توکار با لبه و بدون لبه، روکار و آویز بدون محدودیت طول وجود دارد که با توجه به نوع کاربرد انتخاب می گردند.

ریل مگنتی توکار

ریل مگنتی توکار، به عرض 20 میلی متر، ساخته شده از آلومینیوم اکسترود شده و با پوشش الکترواستاتیک به رنگ مشکی مات طراحی شده است.

تکنولوژی نصب و اتصال منابع نور در این ریل بر اساس نیروی مغناطیسی می باشد و شما می توانید به راحتی از این ریل برای نصب چراغ های مغناطیسی در هر محیط و مکانی استفاده نمایید. اما باید توجه کنید که این ریل ها در مدل های بدون تریم طراحی می شوند و اغلب در طراحی سیستم های نورپردازی سقف کاذب استفاده می شوند، به این صورت که ریل های مغناطیسی در سقف قرار می گیرند و سپس منبع را به روشنایی متصل می نمایید.

ریل توکار بدون لبه نوع 1

روی این نوع ریل که بدون لبه ساخته و نصب می گردد، ابتدا سازه کناف به فاصله 7 سانتی متر نصب و سپس کناف اجرا می شود و در مرحله آخر ریل ها و لبه های ریل نصب می شود. با نوار و بتونه پوشانده شده است.

عرض برش کناف در این نوع ریل 7 سانتی متر و برابر با فاصله سازه کناف است. در عین حال ارتفاع از ریل تا لبه کناف 8 سانتی متر می باشد.

ریل توکار بدون لبه نوع 2

در این نوع ریل که به صورت توکار و بدون لبه بوده، ابتدا سازه کناف اجرا می گردد، سپس ریل ها نصب می شود و در مرحله آخر کناف در جای خود قرار می گیرد و روی لبه های ریل قرار می گیرد.

عرض برش کناف در این نوع ریل 4 سانتی متر و ارتفاع از ریل تا لبه کناف 8 سانتی متر است.

ریل توکار لبه دار

در این نوع ریل که به صورت توکار و لبه دار نصب می گردد، ابتدا سازه و کناف در جای خود قرار می دهد و سپس ریل توسط بست های U شکل در جای خود ثابت می شود.

عرض برش ریل کناف با ارتفاع زیاد 5 سانتی متر و ارتفاع ریل در لبه کناف 8 سانتی متر می باشد. و عرض برش کناف در ریل توکار با ارتفاع کمتر و ارتفاع ریل تا لبه کناف 3 سانتی متر می باشد. در این نوع ریل با ارتفاع کم منبع نور در خارج از ریل قرار می گیرد.

ریل مگنتی روکار

ریل مگنتی روکش دار دارای عرض 20 میلی متر است و از آلومینیوم اکسترود شده ساخته شده است.

تکنولوژی مورد استفاده در این سیستم نیروی مگنتی است که برای اتصال چشم به چهره منبع نور به ریل استفاده می شود. روکش ریل مگنتی از نوع الکترواستاتیک می باشد که در رنگ مشکی مات انتخاب شده است.

بنابراین هنگام مقایسه ریل های مگنتی باید گفت که این ویژگی ها در مدل های سطحی و توکار تنظیم می شوند. اما از نظر نصب معمولاً ریل های رو به رو روی سطح دیوار یا سقف قرار می گیرند.

علاوه بر این، وجود شیار در بالای ریل رو به رو به کاربر امکان نصب یک دستگاه بکسل را می دهد که به این معنی است که می توانید به راحتی از این ریل برای نصب چراغ آویز مگنتی استفاده کنید.

امکان اتصال مستقیم و طراحی شیارهای مختلف روی ریل با زوایای مختلف با این نوع نصب وجود دارد.

بدنه ریل رو به سقف پیچ می شود و در نصب چراغ مگنتی آویز تجهیزات و متعلقات به صورت معلق به سقف متصل می شود.

ارتفاع پروفیل در این نوع ریل 3 سانتی متر است و به دلیل ارتفاع کم منبع نور خطی هنگام اتصال در خارج از ریل قرار می گیرد.

چراغ های ریلی مگنتی

لامپ ریلی مگنتی نوعی لامپ است که برای نصب روی ریل یا مسیر فلزی با استفاده از آهنربا طراحی شده است.

این نوع لامپ معمولاً در فضاهای داخلی یا خارجی که نیاز به راه حل های روشنایی قابل تنظیم و انعطاف پذیر دارند، مانند گالری های هنری، فروشگاه های خرده فروشی، موزه ها و سایر محیط های تجاری یا صنعتی استفاده می شود.

چراغ ریل مگنتی یک سیستم روشنایی است که می تواند آزادانه در ماژول ها با توجه به نیاز شما ترکیب شود. در لامپ ریلی مگنتی روش نصب سریع و دکوراسیون مینیمالیستی آن را به اولین انتخاب برای طراحی داخلی ساختمان تبدیل می کند.

این نوع لامپ ریلی مگنتی با سبک مینیمالیستی مطابقت دارد و برای نورپردازی کل فضا مناسب است و ریل را می توان به هر اندازه ای گسترش داد.

چراغ‌های ریلی مگنتی معمولاً از یک سر نور حاوی یک یا چند منبع نور LED و یک پایه مگنتی تشکیل شده‌اند که اجازه می‌دهد سر نور به راحتی از ریل یا مسیر فلزی متصل و جدا شود. سر نور را می توان در امتداد ریل تنظیم کرد تا روشنایی جهت دار را ارائه دهد که می تواند مناطق یا اشیاء خاصی را هدف قرار دهد.

مزایای چراغ های ریلی مگنتی

علاوه بر داشتن ظاهری شیک، از مزایای چراغ های ریلی مگنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- نصب بسیار آسان. فقط باید ریل ها را از قبل تنظیم کنید، سپس چراغ ها را در جای خود قرار دهید.

2- می تواند با چراغ های مختلف مجهز شود. چراغ های ریلی مغناطیسی را می توان به صورت مدولار اجرا کرد. به عنوان مثال می توان از چند نوع لامپ مغناطیسی به صورت خطی، نقطه ای و نقطه ای استفاده کرد.

3- تعداد چراغ ها را می توان آزادانه افزایش یا کاهش داد. هیچ محدودیتی برای تعداد لامپ های روی ریل وجود ندارد (تعداد لامپ ها نمی تواند از وات منبع تغذیه ترانسفورماتور بیشتر باشد و منبع تغذیه عمومی ترانسفورماتور بیش از 100 وات است).

اگر نور به اندازه کافی روشن نیست، برای افزایش تعداد چراغ ها به ریل های مگنتی تکیه کنید. اگر نور بیش از حد روشن است، می توانید تعداد چراغ ها را کاهش دهید.

4- آزاد برای حرکت، آزاد برای تنظیم زاویه. در ریل مغناطیسی می توان منبع نور را آزادانه جابجا کرد و با توجه به فضای مورد نیاز چیدمان کرد. علاوه بر این، بسیاری از لامپ های مغناطیسی را می توان زاویه دار کرد، که آزادی طراحی نور را افزایش می دهد.

5- ایمنی ولتاژ پایین، عملیات ایمن. چراغ های ریلی مغناطیسی موجود در بازار به طور کلی با ولتاژ کم 24 ولت یا 48 ولت طراحی می شوند، اگرچه ریل همیشه برقی است، اما خطر تماس مستقیم انسان با نصب لامپ وجود ندارد.

6- تعمیر اساسی آسان. هنگامی که لامپ کار نمی کند، می توانید مستقیماً آن را برای تعمیر و نگهداری پایین بیاورید، که به سختی سایر لامپ های سنتی نیست.

7- بسیاری از خانواده ها قبل از اینکه بخواهند بدون نور اصلی کار کنند، به خوبی تزئین می کنند، در نهایت از این کار منصرف می شوند زیرا سقف بیش از حد مشکل دارد.

همه چیز از ریل سبک روی ریل مگنتی است، نیازی به سوراخ کردن بیشتر نیست. با استفاده از ریل های روکار می توانید نور مورد نیاز خود را بدون انجام کاری به سقف دریافت کنید.

اجزای چراغ مگنتی ریلی

ریل: این قسمت از آلومینیوم اکسترود شده با کیفیت بالا ساخته شده است. ریل ها دارای نوارهای مسی رسانا در دو طرف مسیر هستند. و دارای مدار روشنایی با حداکثر جریان 15 آمپر می باشد. ریل های مغناطیسی را می توان از طریق کانکتورهای مختلف به یکدیگر متصل کرد و اشکال مختلفی را تشکیل داد. ریل ها می توانند طول های مختلفی داشته باشند.

لامپ: انواع لامپ هایی که دارای پایه قابل اتصال به این سیستم هستند قابل استفاده می باشد.

دستگاه ها: شامل کابل های برق، درایوهای داخلی یا منابع تغذیه خارجی، کانکتورهای L شکل در یک جهت یا اتصالات برای حرکت از یک جهت به جهت دیگر، افقی به عمودی یا بالعکس. انتخاب این اجزا با توجه به دستگاه نورپردازی، نوع طراحی و نوع استفاده از فضا متفاوت خواهد بود.

چراغ مگنتی آویز تزئینی

لامپ های مگنتی آویزان تولید شده توسط شرکت های اروپایی در مدل ها و رنگ های مختلف و با توجه به نوع معماری و کاربری مورد نظر قابل نصب در سیستم مولتی تراک می باشد.

لامپ مگنتی خطی

انواع لامپ ها را می توان به صورت خطی روی ریل نصب کرد تا نور اصلی فضا را بسته به نوع معماری و کاربری مورد نظر تامین کند.

چراغ زاویه دار

منابع نور مگنتی زاویه دار (فک یا گوشه) را می توان در سیستم های چند مسیری نصب کرد تا بسته به نوع معماری و کاربری مورد نظر، نور طبیعی را به فضا ارائه دهد.

نقطه نور مگنتی

چراغ های فوکوس اسپات در اندازه ها و رنگ های مختلف بسته به نوع معماری و کاربری مورد نظر در سیستم های چند مسیری قابل نصب هستند. ویژگی مهم این نوع نور برجسته کردن جسم یا تمرکز نور است و عمدتاً در فروشگاه ها، گالری ها، موزه ها و … استفاده می شود.

سخن آخر

اگر می خواهید در کارمندان شما در محیط کار راندمان کاری بالایی داشته باشند، باید به نورپردازی محیط کار و اداره اهمیت زیادی بدهید. به همین دلیل باید اطلاعات کافی را در مورد میزان روشنایی و نورپردازی را داشته باشید. مقاله چراغ مگنتی در محیط اداری می تواند شما را در این راستا راهنمایی کند.

گروه روشنایی برند B.L.N تولید کننده انواع چراغ های مگنتی و … می باشد، برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید تماس بگیرید 09126355278