معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن

معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن پیام بگذارید

آشنایی و معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن

چراغ های مگنتی (چراغ های مغناطیسی) یا چند تراک سیستم روشنایی جدید چراغ های ال ای دی هستند که با استفاده از فناوری مغناطیسی طراحی شده اند، روش استفاده و نصب این چراغ ها به صورت اتصال و اتصال منبع نور و ریل قوطی سیستم روشنایی می باشد. آهنرباها به یکدیگر می چسبند.

چراغ مگنتی یا مغناطیسی – نور چند مسیری چیست؟

گسترش تکنولوژی امروز و استفاده از فناوری های نوین تاثیر بسزایی در تغییرات تولید داخلی داشته است و سازندگان در حال حاضر تجهیزات و محصولاتی را عرضه می کنند که تنوع و کاربردی تر از قبل دارند.

چراغ های مغناطیسی یا چراغ های مولتی تراک نیز یکی از تولیدات داخلی است که در این راستا برای بهبود رفاه مردم در استفاده از سیستم های روشنایی طراحی شده است.

چراغ های مغناطیسی امروزه با نام های دیگری مانند مولتی تراک، چراغ های مغناطیسی، چراغ های ریلی مغناطیسی، چراغ های روکار توکار و مغناطیسی و … معرفی می شوند و معمولا در بازار بسیار محبوب هستند و اغلب در طراحی داخلی ساختمان ها استفاده می شوند.

این فناوری جدید به راحتی در فضاهای داخلی و خارجی قابل استفاده است. اما به طور کلی باید گفت که این چراغ ها به راحتی نصب می شوند و به راحتی جابجا می شوند، بنابراین محدودیتی در استفاده از آنها وجود ندارد و می توانید در هر زمان و مکان از این ابزار در سیستم روشنایی خود استفاده کنید.

از آنجایی که چراغ‌های مغناطیسی و چراغ‌های چند مسیری فناوری‌های جدیدی هستند و به تازگی وارد بازار انبوه شده‌اند، شرکت‌های کمی هستند که آنها را می‌فروشند و علاوه بر این، فناوری‌های جدید و کارآمد معمولاً در ابتدای فروش با قیمت‌های بسیار عجیبی به فروش می‌رسند.

به صورت تجاری در دسترس است. اما با مراجعه به تولیدکنندگان مطرح در این زمینه می توانید مطمئن باشید که محصولی مقرون به صرفه و با کیفیت تضمینی تهیه می کنید.

در این خصوص باید گفت که چراغ های مغناطیسی توسط شرکت های بسیار محدودی تولید می شود.

گروه روشنایی B.L.N حتی به ضمانت کیفیت خود نیز افتخار می کند. این محصول دارای 2 سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشد.

دلیل محدودیت های تولید چراغ مگنتی

فناوری های جدید با ویژگی های منحصر به فرد می تواند در مراحل اولیه تولید برای بینندگان بسیار جذاب باشد. اما به یاد داشته باشید که جدید بودن این محصولات با مشکلاتی مانند محدودیت خط تولید مواجه است.

این بدان معناست که شرکت های کمتری تولید کننده این محصول هستند و ریسک فروش آن بیشتر است. در نهایت با قیمت گزافی در بازار معامله می شود که برای هر دو طرف معامله کاملاً مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود.

چراغ مگنتی یا مولتی تراک یکی از محصولاتی می باشد که به تازگی وارد عرصه تولید شده و برندهای بسیار محدودی در بازار آن را تولید و به بازار عرضه می کنند.

این به طور طبیعی باعث کاهش سردرگمی مشتری در هنگام خرید می شود. اما از طرف دیگر قدرت شما در انتخاب و تصمیم گیری ضعیف می شود. بنابراین در این شرایط بهتر است برندهای موجود را با دقت بیشتری بررسی کنید و بهترین و کارآمدترین محصول را خریداری کنید.

در زمینه تحقیقات برند، موضوعات مختلفی در حوزه بازاریابی وجود دارد که به فروشندگان کمک می کند تا با قدرت و جذابیت بیشتری خود را به بازار معرفی کنند. با این حال، تبلیغات خوب به معنای کیفیت خوب محصول نیست.

این بدان معناست که شما نمی توانید روی هیچ برندی تمرکز کنید. پس با این ویژگی ها چه کنیم؟

چراغ مگنتی مگنتار یکی از محصولات B.L.N است که با عنوانی خاص به فروش می رسد. برند معروف B.L.N نیازی به معرفی ندارد.

اما در مورد معرفی لامپ مغناطیسی Erlend Magnetar باید گفت که این محصول یکی از صدها محصول کاربردی این شرکت با طراحی خاص و ویژگی های منحصر به فرد است و البته این محصول خاص اولین چراغ مغناطیسی می باشد که در بازار داخلی تولید شده است.

کاربردهای چراغ مگنتی را بررسی کنید

قبل از اینکه وارد بحث جالب خرید و فروش لامپ های مغناطیسی یا لامپ های چند مسیره در بازار ایران شویم، این سوال پیش می آید که لامپ های مغناطیسی برای چه اهدافی استفاده می شوند؟ ساده ترین راه برای پاسخ به این سوال این است که بگوییم لامپ مغناطیسی همانطور که از نام این محصول پیداست، یک سیستم روشنایی است که قطعا در هر زمان و مکان قابل استفاده است و می توان آن را به ساده ترین شکل روشن کرد. فضای تاریک اما اینکه کجا و چگونه استفاده شود قطعا به قابلیت های نور مغناطیسی بستگی دارد. برای توضیح بهتر، باید کاربردهای نور مغناطیسی را در نظر بگیریم.

Magnetic Light یک سیستم نورپردازی LED جدید است که با استفاده از فناوری مغناطیسی طراحی شده است. استفاده و نصب این چراغ با اتصال منبع نور سیستم روشنایی و ریل با آهنربا انجام می شود.

البته باید توجه داشت که برخلاف سیستم های روشنایی قدیمی، همیشه می توانید از آهنربا برای حرکت ریل ها و منابع نور و به طور خلاصه سیستم روشنایی محیط استفاده کنید.

وجود چنین ویژگی هایی به شما این امکان را می دهد که به راحتی و بدون نیاز به تکنسین سیستم روشنایی منزل خود را تغییر دهید و این سیستم را در هر کجا که می خواهید نصب کنید.

با در نظر گرفتن این تفاسیر، اگر در مورد کاربرد چراغ های مغناطیسی یا چراغ های چند مسیره سوال می کنید، این چراغ ها در طراحی سیستم های روشنایی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند و می توان از آنها در خانه، مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی استفاده کرد. محیط ها، بیمارستان ها، اماکن عمومی و خصوصی و غیره.

همچنین اگر بخواهید به کاربردهای خاص این محصول اشاره کنید باید بگویم که چراغ های مغناطیسی به عنوان ابزار تزئینی در صنعت معماری شناخته می شوند و در طراحی دکوراسیون های مختلف کاربرد فراوانی دارند.

در واقع تکنولوژی و ویژگی های منحصر به فرد لامپ های مغناطیسی در زمینه نصب و جانمایی، امکان طراحی سیستم های روشنایی محیط را در هر زمان ممکن می سازد که به معنای قدرت بیشتر در هنگام طراحی دکوراسیون است.

بنابراین حتی پس از اتمام کار نیز می توانید بر اساس سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده اید، سیستم نورپردازی را جابجا کرده یا تغییر دهید.

معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن
معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن

مزایای چراغ های مگنتی نسبت به سایر چراغ های خطی و مسیری

معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن

چراغ‌های خطی و چراغ‌های مسیر یکی از محصولات محبوب و پرفروش در صنعت سیستم‌های روشنایی هستند، بنابراین با نگاهی به رقابت چراغ‌های مغناطیسی در بازار، قطعاً این چراغ‌ها حریف خوبی هستند.

اما هنگامی که مزایای لامپ های مغناطیسی را درک کردید و از یکی از مدل های متنوع این محصول استفاده کردید، در هنگام خرید تردیدی به خود راه نمی دهید و قطعاً لامپ های مغناطیسی را به چراغ های خطی خطی یا چراغ های مسیر ترجیح می دهید. اولین قدم را بدهد

همانطور که قبلا ذکر شد، سیستم های روشنایی لامپ مغناطیسی یک فناوری جدید و بسیار محبوب در نوع خود هستند.

با این حال، فراموش نکنید که این سیستم جدید دارای طراحی منحصر به فرد آهنربایی است که به ندرت در محصولات دیگر دیده می شود.

استفاده از آهنربا برای اتصال منبع نور به ریل خطی در این سیستم فرآیند نصب و جابجایی چراغ های مغناطیسی را تسهیل می کند.

با این حال هر چقدر این مشکل استفاده از این محصول را افزایش دهد باز هم با تکنولوژی برق فوق العاده خطرناکی مواجه هستیم پس چرا این محصول بدون عواقب خطرناک وارد بازار شد آیا عرضه شده است؟

یکی از مزایای منحصر به فرد لامپ های مغناطیسی این است که بر اساس ولتاژ 48 ولت طراحی شده اند.

اگر با قوانین جریان الکتریکی آشنایی داشته باشید، می دانید که ولتاژ 48 ولت در مصارف عمومی خطرناک نیست و احتمالاً عواقب ناگواری در پی نخواهد داشت.

بنابراین یکی از مزیت های بزرگ لامپ های مغناطیسی ایمنی بسیار بالای آنهاست که نقش مهمی در استفاده از لامپ ها دارد.

با این حال، توصیه می کنیم که مزایای چراغ های مغناطیسی را در مقایسه با سایر چراغ های خطی و مسیری در نظر بگیرید.

ریل های مغناطیسی در انواع توکار و رودررو عرضه می شوند که به شما امکان می دهد از نورپردازی با طراحی بهتر استفاده کنید.

طراحی ریل مغناطیسی و ولتاژ پایین روشنایی امکان جابجایی سیستم روشنایی را بدون ایجاد آسیب یا خطر برای کاربر می داد.

حرکت سریع و نصب آسان لامپ های مغناطیسی به شما این امکان را می دهد که با تغییر دکوراسیون محیط، سیستم روشنایی را تغییر دهید.

این بدان معناست که شما می توانید سیستم روشنایی و نور محیط خود را طوری تنظیم کنید که با دکوراسیون خود مطابقت داشته باشد بدون اینکه هیچ گونه فرآیند بازسازی یا پرداختی را طی کنید.

با ریل های مغناطیسی می توانید به راحتی لامپ ها و چراغ ها را برای روشنایی بهتر به سیستم روشنایی خود اضافه کنید، بنابراین هیچ محدودیتی برای انتخاب لامپ ها و چراغ ها وجود ندارد.

ویژگی منحصر به فرد ریل های مغناطیسی همچنین به شما این امکان را می دهد که زاویه منبع نور را برای دستیابی به نورهای مختلف در یک محیط تغییر دهید.

طراحی منحصر به فرد چراغ های مغناطیسی امکان استفاده از این سیستم های روشنایی را در محیط های داخلی و خارجی فراهم می کند. به این ترتیب می توان از آن برای مراسمی که در خارج از محل برگزار می شود نیز استفاده کرد.

چگونه یک چراغ مغناطیسی داخلی یا سطحی نصب کنم؟

یکی از ویژگی های منحصر به فرد چراغ های مغناطیسی یا چند مسیری که در بالا ذکر شد این است که این چراغ ها به صورت روکار یا توکار قابل نصب هستند.

البته این بستگی به نوع ریل مغناطیسی شما دارد. من آن را آماده کردم. ریل مغناطیسی در دو حالت توکار و روکار طراحی شده است، یعنی می توانید از این چراغ ها در هر دو حالت استفاده کنید.

با این حال، لطفا توجه داشته باشید که این تنها گزینه شما نیست. یعنی علاوه بر انتخاب روش نصب، می توانید نوع نور را نیز انتخاب کنید.

اکنون، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های نصب نور مغناطیسی، ممکن است بخواهید به اجزای کلیدی این فناوری نگاهی بیندازید: ریل های داخلی و ریل های رو به رو.

ریل مغناطیسی روکار

ریل های مغناطیسی معمولاً 20 میلی متر عرض دارند و از آلومینیوم اکسترود شده ساخته می شوند. همانطور که از نام این ریل پیداست، این سیستم از فناوری استفاده می کند که از نیروی مغناطیسی برای اتصال منبع نور و ریل استفاده می کند. اگر ویژگی های بیرونی را بررسی کنید، متوجه می شوید که روکش ریل مغناطیسی از نوع الکترواستاتیک بوده و رنگ مشکی مات دارد.

بنابراین هنگام مقایسه ریل های مغناطیسی باید گفت که این ویژگی ها هم در مدل های سطحی و هم در مدل های توکار ثابت هستند. با این حال، هنگامی که نوبت به نصب می رسد، ریل های دارای پوشش مغناطیسی معمولاً روی سطح دیوار یا سقف قرار می گیرند و قابل مشاهده هستند.

همچنین در بالای ریل مقابل یک شیار برای اتصال دستگاه کششی تعبیه شده است و از این ریل می توان به راحتی چراغ مغناطیسی آویزان را متصل کرد.

امکان اتصال مستقیم و طراحی شیارهای مختلف روی ریل، زوایای مختلفی را برای نصب چراغ ایجاد می کند، بنابراین کاربران محدودیتی در اتصال چراغ ها و استفاده از ریل های مغناطیسی سطحی ندارند.

ریل مگنتی توکار

ریل مغناطیسی داخلی مانند یک ریل روکش دار به عرض 20 میلی متر طراحی شده و از آلومینیوم اکسترود شده با روکش الکترواستاتیک مشکی مات ساخته شده است.

تکنولوژی نصب و اتصال منابع نور به این ریل ها بر اساس نیروهای مغناطیسی است و با استفاده از این ریل ها می توان به راحتی چراغ های مغناطیسی را در هر محیط و مکانی نصب کرد.

البته توجه داشته باشید که این ریل ها در مدل های بدون تریم طراحی شده اند و اغلب در طراحی سیستم های روشنایی سقف کاذب با قرار دادن ریل های مغناطیسی در داخل سقف و اتصال منابع نور به آنها استفاده می شود.

ریل های مغناطیسی توکار را می توان به صورت نامحدود مانند ریل های سطحی استفاده کرد و این ریل ها را می توان به طور مستقیم به هم متصل کرد یا در زوایای مختلف استفاده کرد.

معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن
معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن

یک چراغ مگنتی را به عنوان آویز وصل کنید

در حالت متداول، ریل های مغناطیسی تعبیه شده به شما این امکان را می دهد که از لامپ های مغناطیسی یا چند مسیری به روشی خاص در سیستم های روشنایی محیط با استفاده از یکی از این ریل ها استفاده کنید.

یعنی دو روش نصب برای اتصال چراغ های مغناطیسی وجود دارد و فقط می توانید از چراغ های نقطه ای و چراغ های خطی استفاده کنید. پس چراغ های آویزان و نورافکن ها چطور؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که همانطور که در بالا ذکر شد ریل های مغناطیسی روکش دار به گونه ای طراحی شده اند که بتوان انواع وسایل کششی را به آنها متصل کرد.

این به معنای نصب آسان با استفاده از ریل های مغناطیسی پوشش داده شده است. همچنین می توانید چراغ های آویز آویزان کنید یا از آهن ربا در سیستم روشنایی خود استفاده کنید.

استفاده از نورپردازی آویز در ساختمان هایی با طرح سقف استاندارد استفاده می شود.

بنابراین برای نصب چراغ های مغناطیسی آویز نیازی به شرایط و تجهیزات خاصی نیست، اما رعایت دستورالعمل های نصب، اجرای سیستم روشنایی مورد نظر را در محیط خود آسان می کند.

فرق بین چراغ مگنتی یا همان مولتی ترک با ترک لایت 3 فاز

چراغ های مسیر سه فاز یکی دیگر از فناوری های صنعت روشنایی است که در زمینه ها و محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

این چراغ ها به طور کلی در مدل های مختلفی طراحی شده اند و در مناطق مختلف قابل استفاده هستند.

البته استفاده از هر مدل از سیستم روشنایی در وهله اول به شرایط و تجهیزات محیطی بستگی دارد.

اما در همه موارد، مهندسان و معماران استفاده از فناوری های جدید با ویژگی های منحصر به فرد و کارآمد را به شدت توصیه می کنند.

سیستم های روشنایی سه فاز Track Light آنقدرها هم فناوری قدیمی نیستند. با این حال، استفاده از چراغ های مسیر سه فاز در مقابل چراغ های مغناطیسی تصمیم چندان عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

این به این دلیل است که چراغ های مغناطیسی یا چند مسیره تطبیق پذیری بیشتری نسبت به چراغ های مسیر سه فاز دارند. به سادگی.

چراغ مگنتی برای اتصال سریع و آسان به ریل های مغناطیسی با ولتاژ 48 ولت طراحی شده است و در هر محیط و شرایطی قابل استفاده است.

از طرفی چراغ های سه فاز کامیون با استفاده از تکنولوژی قدیمی به راحتی نصب نمی شوند و همچنین برای نصب آن نیاز به تکنسین های حرفه ای دارند. به درستی نصب شده است.

بنابراین استفاده از چراغ های مغناطیسی نه تنها امکانات نصب را بهبود می بخشد، بلکه بسیاری از هزینه های نصب و راه اندازی سیستم های روشنایی را کاهش می دهد.

محصولات مختلف نورهای تراک سه فاز شامل مدل های مختلف چراغ های نقطه ای، چراغ های خطی، چراغ های محلی و چراغ های آویز می باشد.

اما نحوه اتصال و شرایط استفاده برای چراغ های مسیر سه فاز با روش های نصب و اتصال چراغ های مغناطیسی و چراغ های چند خطی متفاوت است. بدون شک نصب مغناطیسی بسیار ساده تر از اتصالات دست و پا گیر سنتی است.

انتخاب نوع نور برای یک سیستم روشنایی به عوامل مختلفی بستگی دارد و معماران می توانند بر اساس عوامل مختلفی تصمیم بگیرند.

اما در هر صورت نصب چراغ های مغناطیسی بسیار راحت تر از مدل های قدیمی است و در حال حاضر استفاده از این محصولات بسیار کاربردی شده است و به تدریج این چراغ ها جایگزین سیستم های روشنایی قدیمی می شوند و انتظار می رود جایگزین شود.

چراغ مگنتی بی ال ان در ایران

همانطور که قبلا ذکر شد، تهیه یک محصول جدید با وجود محدودیت های خط تولید در مراحل اولیه کار آسانی نیست.

همچنین، هنگامی که این فناوری برای اولین بار وارد خط تولید شود، برندهای کمتری ریسک تولید و فروش آن را خواهند پذیرفت. بنابراین در شرایطی که گزینه های خرید کمی وجود دارد، می توانید با دقت بیشتری برندها را بررسی کرده و در نهایت محصولی با کیفیت مطلوب خریداری کنید.

Magnetia یا Multitrack یک فناوری جدید است و تعداد کمی از شرکت های تولید کننده آن را تولید و عرضه می کنند، بنابراین در بازار فروش با برندهای محدودی مواجه خواهید شد و یک بررسی ساده و کوتاه به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

اما اگر از تولیدکنندگان اصلی این محصول بپرسید باید بگویند که چراغ معروف مگنتار یکی از محصولات برند معروف B.L.N است که در سال های اخیر طرفداران زیادی را در بازار به خود جذب کرده است.

در واقع باید گفت که لامپ مغناطیسی یا مگنتار مولتی تراک یکی از اولین تولید کنندگان لامپ های مغناطیسی است که توسط شرکت معتبر B.L.N به فروش می رسد.

این محصول نیز مانند دیگر محصولات با کیفیت B.L.N از بهترین مواد اولیه در طراحی این محصول استفاده می کند. همچنین باید گفت که چراغ های مغناطیسی مگنتار از نظر رعایت استانداردهای لازم و راهنمایی های اداری بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده اند.

در این مقاله به موضوع معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن پرداختیم برای مشاهده چراغ های مگنتی می توانید به فروشگاه اینترنتی پیک نور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید تماس بگیرید 09126355278