نورپردازی محوطه ویلا و باغ

نورپردازی محوطه ویلا و باغ پیام بگذارید

نورپردازی محوطه ویلا و باغ یکی از عوامل کلیدی در زیباسازی ویلا و باغ شما دارد. در صورت نبودن روشنایی کافی و نورپردازی درست سبب می شود که شما نتوانید در هنگام شب از آب و هوای محوطه باغ و ویلا لذت ببرید.

نورپردازی مناسب، علاوه بر تامین روشنایی باعث زیبا شدن ویلا و باغ می گردد و فضا را دلپذیر و زیبا می کند.

اگر می خواهید اطلاعات کافی در مورد نورپردازی محوطه باغ و ویلا اطلاعات کافی کسب کنید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

هدف از نورپردازی محوطه ویلا و باغ :

  • روشنایی و ایمنی محوطه ویلا
  • برای برجسته نشان دادن ویژگی ها
  • درست کردن فضای بیرونی خیره کننده
  • روشن کردن و نمایش نمای خارجی ویلا
  • روشنایی متمرکز برای نمایش هارداسکیپ

ایمنی محوطه ویلا :

برای نورپردازی این مکان باید از منابع نور مانند وسایل روشنایی و لامپ ها و نور روز استفاده کرد.

گاهی به‌عنوان منبع اصلی نور در طول روز در ساختمان‌ و محوطه ویلا از نور روز توسط پنجره‌ها، نورگیرها یا قفسه‌های روشن استفاده می‌گردد.

یکی از مهمترین اصولی که در نورپردازی ویلا باید توجه کرد، موضوع ایمنی فضا می باشد.

زیرا محوطه ویلا و باغ از مسیر ناهمواری تشکیل شده که در صورت نبودن روشنایی کافی امکان زمین‌خوردن افراد در هنگام عبور و مرور وجود دارد.

نورپردازی در دو طرف مسیر و در ارتفاع پایین، تاثیر جادویی بر روی سنگفرش ها دارد و زیبایی محیط را دو برابر می کند.

نورپردازی محوطه ویلا و باغ

به طور معمول در محوطه ویلاها از باغچه و درختان، اجسام مصنوعی و مجسمه ها استفاده می شود که در صورت نبود نور کافی، امکان برخورد افراد به آنها و آسیب دیدن بالا می رود.

در صورتی که می‌خواهید شب ها در محوطه ویلا و باغ خود زمان خوبی را داشته باشید، نورپردازی محیط باغ و ویلا را نباید فراموش کنید.

لامپ های خورشیدی یا فانوس ها و چراغ های توکار زمینی می تواند ایده ای جالبی برای روشنایی و زیبایی در مسیر عبور باشد.

برجسته نشان دادن پله ها و ویژگی ها :

اگر این نواحی درست روشنایی نداشته باشند می توانند بسیار آسیب‌زا و پرخطر باشند. بنابراین باید از چراغ هایی استفاده شود که روشنایی آن نواحی را به خوبی تامین کنند، تا افراد در شب دید کافی داشته باشند.

با لامپ های توکار و چراغ های دفنی می توانید مسیر پله های ویلا و باغ را روشن کنید. با این روش سبب روشنایی روی هر کدام از پله ها می شوید.

در صورتی که مجاور پله ها دیوار آجری باشد، با کار گذاشتن چراغ ها دیواری می توانید روشنایی ملایمی را بر روی پله ها ایجاد کنید. 

همچنین از حسگرهای تشخیص حرکت به همراه نورپردازی پله های باغ و حیاط می توانید بکار ببرید.

برجسته‌کردن نقاط کانونی و اصلی در نورپردازی حیاط‌خلوت ، سبب گرما و صمیمیت در فضای حیاط می گردد.

برای برجسته‌کردن زیبایی گیاهان و درختان حیاط‌ خلوت باید از چراغ‌های پر نور و روشن استفاده نمایید.

برای قسمت‌های آب‌نماها و تزیینی با نورهای متفاوت و رنگی روشن نمایید تا علاوه بر روشن‌کردن فضا، محیط زیباتر و جذابیت محوطه ویلا بیشتر گردد.

روشنایی متمرکز برای نمایش هارداسکیپ :

یکی از ایده ها برای زیبا کردن باغ و ویلا نورپردازی هارداسکیپ می باشد. 

منظور از نمایش هارداسکیپ «معنی نمایش هارداسکیپ»، نمایش باغچه، نیمکت، بافت دیوارهای سنگی، نرده ها، آب نما، هندریل نرده، ستون ها ست.

به طور مثال می توانید از چراغ ها دفنی، چراغ های دیواری در حیاط و چراغ دانلایت علاوه بر نورپردازی، میزان نور مورد نیاز برای افزایش دید را افزایش داد.

نورپردازی محوطه ویلا و باغ
نورپردازی استخر ویلا :

اولین نکته که باید در نورپردازی استخرها باید به آن توجه کرد. روشن کردن مسیر عبور و پله های اطراف استخر می باشد.

که به طور معمول از نورهای مخفی و یا توکار در اطراف استخر استفاده می کنند، تا این قسمت ها روشن گردد و از حوادثی مانند ندیدن لبه های استخر و لیز خوردن جلوگیری شود.

برای دیدن لبه ها از نورافکن و برای آب‌تنی در شب می توانید از چراغ های ضد آب روی دیوار استخر یا کف آن به صورت توکار استفاده کنید. و برای شاد و زیباتر شدن می توانید از چراغ های استخری رنگی و همین طور از چراغ های کوچک بر درختان نزدیک استخر استفاده نمایید.

اگر در نورپردازی فواره استخر دقت بالایی شود، در شب جلوه جادویی خواهید داشت و تاثیر زیادی در روشنایی و زیبایی استخر باغ شما خواهد داشت. و با تابش نور از بالا ویا پایین می توانید جلوه های زیادی را ایجاد کنید.

نورپردازی محوطه ویلا و باغ

نورپردازی ایوان ویلا و آلاچیق و ترانس :

برای نورپردازی این فضاهای بیرونی می توان از چراغ های LED توکار استفاده کنید. روشنایی نرده ها و پله علاوه بر افزایش ایمنی، سبب زیبایی محیط می شود. 

برای نورپردازی آلاچیق پیشنهاد می شود با بکار بردن چراغ های ریسه ای در دور تا دور ویا از چراغ های آویز استوانه ای از سقف کنید. 

در صورت نیاز به مشاوره و  خرید انواع لوازم روشنایی برای ویلا و باغ خود می‌توانید با کارشناسان پیک نور تماس بگیرید. در صورت خرید عمده از ما تخفیف ویژه بگیرید، زیرا ما تولید کننده اصلی انواع چراغ ها و لامپ های ip دار با قیمت مناسب هستیم.

نورپردازی محوطه ویلا و باغ

فاکتورهای مهم برای روشنایی فضای باز و محوطه ویلا چیست؟

روشنایی برای افزایش امنیت، نور لازم برای مسیرهای رفت و آمد، کم هزینه بودن و کم مصرف بودن، میزان نور و تعیین محل دقیق، عمر چراغ ها.

مهم ترین قسمت‌ های محوطه ویلا برای روشنایی کدام است؟

استخر و زمین بازی ، مسیرهای عبور افراد و خودرو ، آلاچیق‌ها، شومینه، پله‌ها و سطوح برجسته محوطه ویلا، ورودی محوطه ویلا و بام ویلا و ایوان‌ها، قسمت‌های تزیینی و آب‌نماها.

می توانید بخوانید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید تماس بگیرید 09126355278