نورپردازی ریلی چیست؟ پیام بگذارید

نورپردازی ریلی چیست؟ چگونه چراغ ریل را نصب کنیم؟ استفاده از روشنایی ریلی و همچنین نصب چراغ خطی، مدرن ترین روش تامین نور و روشنایی مراکز مسکونی محسوب می شود. در سیستم های راه آهن، منابع نور روی ریل و درون ریل متصل می شوند.

این ترتیب همه چراغ های ریلی را در یک خط قرار می دهد. البته اولین چیزی که هنگام ورود به مکانی توجه افراد را به خود جلب می کند نورپردازی می باشد.

نورپردازی ریلی یکی از تکنیک هایی است که در طراحی برای جذب دیگران استفاده می شود. می توان گفت اصلی ترین عنصری است که یک فضا را جذاب می کند و زیبایی را به ارمغان می آورد. نورپردازی مهم است زیرا اشیا به تنهایی نمی توانند جلوه ای دلپذیر و زیبا ایجاد کنند.

از طریق نوشتن، اشیا و اشیا روح دارند. با گذشت زمان و تنوع در معماری و طراحی داخلی، تولید انواع تجهیزات روشنایی راه آهن گسترش یافته است. مجله پیک نور در آینده به معرفی روش ها و انواع نورپردازی با استفاده از چراغ ریلی می پردازد.

در این مقاله در مورد نورپردازی ریلی چیست؟ و انواع چراغ ریلی و نصب چراغ ریلی و … می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط : معرفی چراغ مگنتی (آهنربایی)، کاربردهای آن

 نورپردازی ریلی چیست؟

یکی از انواع لامپ های مفید برای روشنایی ساختمان ها و مراکز مسکونی، لامپ های ریلی می باشد. سوالی که پس از آن مطرح می شود این است که نورپردازی به صورت ریلی چگونه کار می کند؟ این نوع روشنایی به گونه ای طراحی شده است که نیازی به استفاده از سیم کشی مجزا نباشد، زیرا تمامی چراغ های ریلی در یک مسیر قرار می گیرند و انرژی مورد نیاز برای روشنایی را از سیم کشی داخل ریل دریافت می کنند. لطفا توجه داشته باشید که نور چراغ ریل را می توان در زوایای مختلف تنظیم کرد.

همچنین بسیار مهم است که آیا می توان روشنایی ریلی را در مکان هایی مانند فروشگاه ها یا نمایشگاه ها نصب کرد. زیرا افراد می توانند جهت نورپردازی را بر اساس دکوراسیون و محل قرارگیری محصولات و محصولات تعیین کنند. روشنایی ریلی بسیار آشنا شده است، اما دقیقاً کجا می توان آن را نصب کرد؟

ریل های چراغ های ریلی برای استفاده در کف، دیوار یا سقف طراحی و ساخته شده است. سپس نوع تابعی که از آنها دریافت می کنید را در نظر بگیرید و یکی از آن انواع را انتخاب کنید. هنگام انتخاب محل و نوع نصب چراغ ریلی توصیه می کنیم به نکات زیر توجه ویژه ای کنید :

1- «ریل باید تعداد و اندازه لامپ ها را تحمل کند.»

2- «سیم‌کشی ساختمان باید با ریل‌ها منطبق باشد، بدین ترتیب انرژی لامپ‌ها به نحو مطلوب تامین می‌شود.»

نورپردازی سقف با چراغ ریلی

این نوع نورپردازی برای فضاهایی با سقف بلند بسیار مناسب است. نورپردازی ریلی سقفی بیشترین کاربرد را در این زمینه دارد. البته ناگفته نماند که در اکثر مکان ها می توانید از انواع چراغ های ریلی در اندازه های مختلف استفاده کنید.

برای انجام این نورپردازی، رنگ ریل، شدت نور، اندازه، بودجه ای که در نظر دارید و محل قرارگیری چراغ ریل را در نظر داشته باشید.

استفاده از چراغ های ریلی برای نورپردازی مغازه ها، ساختمان ها و … یکی از جدیدترین روش های نورپردازی می باشد و روشنایی ارائه شده توسط چراغ ریلی را می توان با شرایط خاص معماری و ساختمان فعلی تنظیم کرد.

منابع نور و منابع این سیستم در یک مسیر پیوسته بر روی ریل قرار می گیرند. بنابراین می توان گفت که لامپ ها در یک ردیف چیده شده اند. لطفا در هنگام روشنایی با چراغ ریلی به شرایط استفاده توجه فرمایید.

شرایط فوق، نوع روشنایی، چراغ ها و تعداد چراغ های مورد استفاده را تعیین می کند. به طور کلی، روشنایی راه آهن شامل ترکیبی از نور زرد و سفید است.

اما من یک پیشنهاد دیگر دارم. اگر از چراغ‌های مسیر در گالری جواهرات، بوتیک یا مزون استفاده می‌کنید، چراغی با نورهای زرد یا آفتابی انتخاب کنید. زیرا نور زرد به رنگ نور طبیعی بسیار نزدیک است.

همچنین رنگ پارچه و طلایی را زیباتر و درخشان‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. استفاده از چراغ های ریلی سفید در داروخانه ها نیز برای تداعی رنگ های روشن توصیه می شود. با این حال، انتخاب رنگ های روشن سفید و زرد کاملا سلیقه ای می باشد.

چراغ های مختلف برای روشنایی ریلی

حال اینکه درتوضیح دادیم نورپردازی ریلی چیست؟ به انواع و کاربردهای این نوع چراغ های می پردازیم. چراغ های ریلی یکی از پرکاربردترین محصولات خاص در زمینه روشنایی می باشد. این محصولات به طور خاص برای استفاده در مکان هایی مانند فروشگاه ها و گالری ها طراحی شده اند.

این چراغ ها برای تمرکز و روشن کردن نور عمل می کنند. این کار باعث می شود دستگاه هایی با نور متمرکز راحت تر دیده شوند. این موضوع در محیط های فروش و نمایشگاه بسیار مهم است. این محصولات متحرک هستند و می توان آنها را از این طرف به سمت دیگر جابه جا کرد.

متحرک بودن یکی از ویژگی های خاص چراغ های ریلی است. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این نورپردازی کاهش مصرف انرژی آن است. کاهش مصرف انرژی به معنای صرفه جویی در منابع انرژی بوده و می تواند در اقتصاد کشور به جهت مثبتی تاثیرگذار باشد.

برای این نوع نورپردازی از انواع لامپ ها استفاده می شود. این نورها اشکال مختلفی دارند که باعث نور می شوند. روشنایی ریلی از لامپ های LED، SMD، COB، رشته ای و متال استفاده می کند. این چراغ ها گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند.

در نتیجه می توانید با توجه به نیاز محیط مورد نظر خود بهترین را انتخاب کنید. بعد از این گفتیم که توجه به شدت نور و میزان روشنایی مهمترین نکته برای انتخاب است. همچنین باید به فاصله لامپ از دیوار و دایره روشنایی که ایجاد می کند توجه نمایید.

مهمترین روشنایی ریلی – مگنتی B.L.N

لامپ ال ای دی

لامپ های LED کمترین استفاده را در روشنایی راه آهن دارند. اما در صورت نیاز می توان از آن برای نورپردازی فضا استفاده کرد. چراغ های LED درست مانند نور چراغ قوه یک نور نقطه ای ایجاد می کنند.

اکثر مردم از این نور برای روشن کردن تخته یا نقطه ای از لباس پشت ویترین استفاده می کنند. شماره CRI هنگام خرید لامپ های LED نیز مفید است. از آنجا که این عدد بزرگ است، نشانه ای از شاخص نمایش رنگ است و معیاری برای ارزیابی کیفیت رنگ یک شی است.

در واقع، CRI = 100 فقط مربوط به نور خورشید است. بنابراین، اعداد برای سایر منابع نور کمتر از این مقدار خواهد بود.

لامپ SMD

چراغ های SMD در روشنایی ریلی نور غیر نقطه ای و نسبتاً پراکنده را ارائه می دهند. این نوع لامپ قابلیت ایجاد سایه روشن را ندارد. بنابراین می توانید از لامپ های SMD برای روشنایی بیشتر فضاها استفاده کنید.

لامپ COP

روشنایی لامپ COB بین دو لامپ قبلی است. لامپ های COB دارای بازتابنده هایی در داخل هستند تا نور بیشتری را منعکس کنند. نور این چراغ ها به صورت لبه های تیز می باشد.

نصب چراغ ریلی

از چراغ های ریلی برای روشنایی ریلی در فروشگاه ها، گالری ها و … استفاده می شود. توصیه می کنیم زمانی که نیاز به اعمال نور به صورت موضعی به عناصر خاص دارید از این سیستم استفاده کنید.

هنگام استفاده از سیستم ریلی در فضای گالری، امکان استفاده از نورپردازی ویژه برای هر محصول یا پنل به صورت جداگانه وجود دارد. در نتیجه، توجه بیشتری از سوی بازدیدکنندگان خود جلب خواهید کرد.

برای نصب چراغ های ریلی منبع نور را در نظر بگیرید. در مرحله بعد به اندازه فضا و ارتفاع آن از سقف توجه ویژه ای داشته باشید. هرچه ارتفاع سقف کمتر باشد، استفاده از چراغ ریلی راحت تر خواهد بود.

در نورپردازی ریلی سقفی، ریل سیستم به سقف متصل می گردد. سپس چراغ های انتخاب شده در کنار هم در بالای آن قرار می گیرند. البته در شرایط خاص و یا زمانی که ارتفاع سقف زیاد است، امکان آویزان چراغ ریل از سقف نیز وجود دارد.

همچنین امکان اتصال ریل به دیوار وجود دارد. هنگامی که یک ریل را به دیوار وصل می کنید، نحوه برخورد نور و همچنین جهت آن تغییر می کند.

در چنین مواقعی می توانید مستقیماً از بالا یا پایین محصول نور ایجاد کنید. نقاشی های خاص و زیبایی را به نمایش خواهیم گذاشت. همچنین امکان رساندن نور به هر منطقه ای با حرکت ریل وجود دارد.

توضیح ساده در مورد نحوه نصب چراغ ریلی

با رعایت نکات فنی هنگام نصب چراغ ریلی، نورپردازی موثر، همه کاره و کاربردی خواهید داشت. رعایت نکردن نکات فنی نصب به معنای نصب نادرست یا نورپردازی نامناسب است.

ایجاد تابش خیره کننده و نور آزاردهنده موقعیت طاقت فرسایی را برای بیننده ایجاد می کند. مهمترین مسئله در مورد قرارگیری صحیح لامپ ریلی، دانستن محل صحیح شیئی است که قرار است نور آن را روشن کند. بهترین مکان برای نصب ریل در فاصله 45 تا 95 سانتی متری از دیوار می باشد.

علاوه بر این، روشنایی ریلی برای چیدمان پانل ها و قانون ها ایده آل است و زاویه پرتو 60 درجه است. این زاویه از سایه های تیز جلوگیری می کند.

به عنوان مثال، اگر ریل در فاصله نزدیکتر از 45 سانتی متر از دیوار نصب شود، زاویه تابش باید بیشتر از 60 درجه تنظیم شود. اگر این زاویه از 70 درجه بیشتر شود، سایه های ایجاد شده روی سطح کار بیش از حد تیز و نامناسب خواهد بود. بنابراین توجه به این نکته در نصب انواع چراغ ریلی ضروری است.

برای نصب چراغ ریلی زمانی است که فاصله بین چراغ و دیوار 45 سانتی متر تا 1 متر باشد. همچنین هنگام نصب تابلو باید فاصله سقف تا مرکز تابلو 60 تا 150 سانتی متر باشد.

برای نورپردازی دیواری، حداکثر فاصله بین چراغ ریلی و دیوار 30 سانتی متر است. به این ترتیب برای تاکید بر بافت و بی نظمی سطح دیوار استفاده می شود.

جهت نورپردازی ریل سقفی بهترین محل نصب ریل در فاصله 40 تا 95 سانتی متری از دیوار است. همچنین بسته به محل نصب تابلو یا رگال، زاویه بهینه شیب به دیوار تقریباً 60 درجه است. رعایت این نکات از ایجاد سایه های تیز جلوگیری می نماید.

از انواع روشنایی ریلی برای روشنایی فروشگاه ها و تاسیسات تجاری استفاده می شود. آنچه نورپردازی راه آهن را بهتر از سایر روشنایی ها می کند، قابلیت تابش موضعی و روش نصب آن است.

این یک وسیله روشنایی است که به یک ریل متصل می شود. علاوه بر این، این چراغ های ریلی می توانند 360 درجه بچرخند تا با طراحی و معماری شما مطابقت داشته باشند. این چراغ ها قابلیت چرخش 360 درجه در محور X و 180 درجه در محور Y را دارند. بنابراین، شما می توانید نور مورد نظر خود را تنها با چند تنظیم به دست آورید.

لطفا توجه داشته باشید که این لامپ ها برای استفاده در داخل ساختمان هستند. این به مصرف کنندگان انعطاف پذیری زیادی در هنگام نصب و روشنایی می دهد. این موضوع یکی از دلایل اصلی انتخاب روشنایی ریلی است. امیدواریم با مطالعه این مقاله آگاهی کافی در مورد نورپردازی ریلی چیست؟ و روشنایی چراغ ریلی داشته باشید.

نورپردازی ریلی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید تماس بگیرید 09126355278