انواع نورپردازی با چراغ ریلی

انواع نورپردازی با چراغ ریلی پیام بگذارید

انواع نورپردازی با چراغ ریلی یکی از موضوعاتی است که برای روشنایی و نورپردازی مکان مورد نظر باید آگاهی پیدا کنید.

انواع نورپردازی با چراغ ریلی :

3 نوع نورپردازی مهم در این متن برای شما توضیح میدهیم.

  1. نورپردازی تاکیدی (Accent Lighting)
  2. نورپردازی دیواری (Wall Washing)
  3. نورپردازی دیواری (Wall Grazing)

نور پردازی تاکیدی توسط چراغ ریلی :

این نور پردازی ها بیشتر برای ایجاد تاکید و جذب توجه افراد به سمت هنر و یا قسمتی از گالری، خانه، فروشگاه و … کاربرد دارد.

در نورپردازی تاکیدی برای بدست آوردن فاصله محل نصب ریل تا دیوار باید ارتفاع مرکز اثر، مجسمه، نقاشی و یا هر چیز دیگری را تا سقف اندازه گیری کرد و عدد بدست آمده را در 0.55 ضرب نمود.

به طور مثال برای بدست آوردن فاصله ریل تا دیوار در نورپردازی تاکیدی یک اثر نقاشی 1.5 متری به فاصله 1.2 متر از سقف باید فاصله مرکز نقاشی تا سقف که 1.95 است را در 0.55 ضرب نماییم که عدد 1.1 حاصل می‌شود که بعد از بدست آوردن 1.1 و نصب ریل باید چراغ ریلی را در زاویه 30 درجه به افق تنظیم کرد.

این حالت بهترین نور پردازی ریلی می‌باشد و سبب کمترین سایه و خیرگی می‌گردد. لازم به ذکر است که برای نورپردازی شی‌ء‌ای مثل قاب عکس، ریل را در فاصله بیشتر از یک متر از دیوار قرار ندهید.

نورپردازی دیواری Wall Grazing (ایجاد سایه های ترسناک) :

در ابتدا باید بگوییم که تفاوت نورپردازی wall washing با نورپردازی wall grazing در در ماهیت نورپردازی و فاصله ریل با سطح دیوار می‌باشد.

در این روش به منظور ایجاد تاکید بر بافت‌ها و ناهمواری‌های موجود بر روی سطح دیوار و سایه گهگاه ترسناک کردن فضا می‌باشد و فاصله ریل تا دیوار حداکثر 30 سانتی‌متر است.

چراغ ریلی سی او بی به دلیل مصرف بیهنه و کیفیت ساخت و مدرن بودن آن، یکی پرطرفدارترین روش‌های روشنایی می‌باشد.

لازم است در زمان استفاده و نصب، فاصله سوژه و چراغ رعایت گردد و چراغ‌های ریلی طوری تنظیم و زاویه دهی کنید که سبب خیرگی چشم و سایه‌های شدید نگردد.

نورپردازی دیواری Wall Washing :

در این نوع سطح یک دیوار به طور کامل روشن می‌شود و به طور کل برای روشن کردن سطوح روشن و صاف کاربرد دارد.

در نورپردازی دیواری باید فاصله ریل از دیوار مشخص باشد، به طور مثال برای سقف با ارتفاع 280 سانتی‌متر یا کمتر، ریل باید در حدود 60 تا 90 سانتی‌متری باشد.

برای سقف با ارتفاع بیشتر از 280 تا 330 سانتی‌متر، ریل در فاصله 90 تا 120 سانتی‌متری دیوار می‌باست نصب گردد.

انواع نورپردازی با چراغ ریلی

4 فاکتور مهم برای انتخاب و خرید چراغ ریلی و ریل آن :

1- فلیکر (Flicker) یا چشمک

2- CRI

3- کیفیت هیت سینک

4- کیفیت ریل

روش نصب چراغ ریلی :

رعایت نکات فنی در نصب این نوع روشنایی تاثیر بسزایی در نورپردازی و روشنایی دارد و در نهایت می‌توان علاوه تامین نور مورد نیاز، یک روشنایی کاربردی و چند منظوره داشت.

همانطور که گفته شد جاگذاری درست چراغ‌ها یکی از مهمترین موضوع در نورپردازی دارد. 

انواع نورپردازی با چراغ ریلی

بهترین محل پیشنهادی برای قار دادن ریل از دیوار فاصله 45 تا 95 سانتی متری است و بهترین حالت برای رگال اجناس و تابلو، و جلوگیری از سایه های تیز، زاویه 60 درجه می‌باشد.

بهترین حالت نصب تابلو برای فاصله سقف تا مرکز تابلو، 60 تا 150 سانتیمتر و برای نصب چراغ ریلی از دیوار در فاصله بین ۴۵ سانتی‌متر الی یک متر می‌باشد.

به عنوان مثال اگر ریل نزدیکتر از 45 سانتی متر به دیوار نصب گردد باید زاویه تابش از 60 درجه بزرگتر باشد و اگر زاویه بیشتر از 70 درجه شود سایه ها بر روی سطح کار نامناسب و تیز می‌گردد. همچنین شما می‌توانید با توجه به هدف و سلیقه خود چراغ‌های ریلی را روی دیوار و سقف نصب نمایید.

چراغ ریلی را از کجا بخرم؟

گروه روشنایی پیک نور بهترین و برترین تولید کننده با برند B.L.N در زمینه انواع چراغ های استوانه ای سی او بی SMD و انوع چراغ های ریلی در کشور عزیزمان ایران هستیم و در زمینه لوازم و چراغ های روشنایی جایگاه ویژه ای را در میان سایر تولید کنندگان داخلی بدست آوریم و رقیب سرسخت برای رقبا خارج از کشور باشیم.

سایر مقالات مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید تماس بگیرید 09126355278