آموزش نورپردازی محصولات فروشگاهی

آموزش نورپردازی محصولات فروشگاهی پیام بگذارید

آموزش نورپردازی محصولات فروشگاهی

در این مقاله به موضوع آموزش نورپردازی محصولات فروشگاهی و دمای رنگ مناسب برای ماهی ، گوشت ، نان ، سبزیجات و … خواهیم پرداخت.

در نورپردازی و روشنایی محصولات فروشگاهی ، پیدا کردن دمای رنگ نور مناسب ، توجه زیادی به خود جلب کرده است.

رنگ محیط بر بدن ما تأثیر گذار است.

در واقع منظور ما سایه‌های مختلف نور سفید (گرم ، سرد و خنثی) می‌باشد.

واحد اندازه گیری دمای رنگ کلوین است و هرچه مقدار کلوین بیشتر یا بالاتر باشد نور آبی تر و هرچه مقدار کلوین کمتر یا پایین‌تر باشد نور قرمز تر خواهد بود.

دمای نور سفید سرد 4500 کلوین و نور سفید گرم 2700 تا 3000 کلوین دارد.

در ادامه به دمای ایده آل برای نورپردازی ماهی ، گوشت ، میوه و سبزیجات و پنیر و نان و شیرینی اشاره می‌شود :

  • نورپردازی ماهی سفید و ماهی قرمز

برای نورپردازی ماهی سفید باید آن را در زیر نور سفید سرد قرار داد زیرا با نور سفید سرد ، ماهی می‌رسد.

و برای نورپردازی ماهی قرمز باید از نور گرم‌تر مناسب استفاده کرد.

  • نورپردازی گوشت قرمز

برای نورپردازی گوشت قرمز باید از نور سفید گرم 2700 تا 3000 کلوین کار برد.

این نور علاوه بر طراوت و جذاب نشان دادن گوشت ، آن را تازه به نظر می‌رساند.

لازم به ذکر است هرگز نور سفید سرد  که سایه‌های آبی دارد را برای نورپردازی گوشت قرمز استفاده نکنید

زیرا سبب می‌شود گوشت مانده و کهنه به نظر آید.

  • نورپردازی میوه و سبزیجات

برای نورپردازی سبزیجات و میوه دمای نور 3000 کلوین می‌باشد.

لازم است بدانید این دما برای همه سبزیجات مناسب نمی‌باشد ، برای محصولاتی مانند سبزیجات برگ‌دار و کاهو از نور با شدت بالا استفاده کرد.

این دما سبب می‌شود رنگ برگ کاهو سبز و روشن به نظر آید.

و برای نورپردازی پیاز ، سیب زمینی و قارچ بهتر است در محیط تاریک‌تر قرار گیرد تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.

  • نورپردازی نان و پنیر و شیرینی 

برای نورپردازی نان ، نور گرم بهتر است زیرا این رنگ ظاهری ترد و تازه به نان می‌دهد.

و برای نورپردازی پنیر ، سفید گرم یا همان نور کمی زرد مناسب است که سبب می‌شود اشتهای مشتری تحریک شود.

و برای نان شیرینی یا شیرینی ، نباید از نور خیلی گرم بکار برد ، زیرا باعث می‌شود شیرینی غیرطبیعی بنظر آید . نور سفید مناسب است.

موقعیت نور :

موقعیت نور و فاصله آن یکی از مهمترین گزینه ها در نورپردازی می‌باشد. نور در جلو تاثیر بسزایی دارد،

نور در پشت ، کنار، بالا یا پایین این امکان را می‌دهد تا جهت سایه کنترل شود و علاوه بر آن، بر میزان بافت و سطح وضوح آن تاثیر گذار است.

در جلوه محصولات فروشگاهی تاثیر زیادی دارد.

با مطالعه این متن (آموزش نورپردازی محصولات فروشگاهی) می‌توانید درک بهتری در انتخاب چراغ یا لامپ مناسب برای نورپردازی محصولات سوپرمارکتی خود داشته باشید.

امیداورام برای شما مفید بوده باشد.

لازم به ذکر است می‌‎توانید برای خرید هر نوع چراغ و لامپ و لوازم روشنایی از کارشناسان روشنایی پیک نور مشاوره و تماس بگیرید.

لطفا با ما همراه باشید

با افتخار گروه روشنایی پیک نور 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید تماس بگیرید 09126355278