روشنایی و نورپردازی بیلبورد

روشنایی و نورپردازی بیلبورد پیام بگذارید

روشنایی و نورپردازی بیلبورد ها و یا تابلو های تبلیغاتی بزرگ و کوچک در تبلیغات تاثیر زیادی دارد و سبب افزایش درخواست محصولات و یا خدمات می‌گردد.

همین امر سبب شده که بخش زیادی از نورپردازی و روشنایی فضاهای شهر بر روی نورپردازی تابلو های تبلیغاتی تمرکز پیدا کرده است.

در مقاله روشنایی و نورپردازی بیلبورد به عواملی مانند انواع بیلبورد و چیدمان تجهیزات نور و زاویه تابش نور به طور جدی بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

اهمیت نورپردازی در تابلوهای تبلیغاتی :

نورپردازی توسط نورافکن LED ضد آب، وال واشر و پروژکتور در فضای باز در صنعت تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

در این موضوع باید روشنایی چراغ بیلبورد با نیازهای کلی و برنامه ریزی شهری مطابق باشد.

سیستم نوری برای بیلبوردها باید تمام سطح تابلو را پوشش دهد و بتواند روشنایی آنها را به میزان مناسب تامین کند.

همچنین نباید بخشی از سطح تابلو نور بیشتری ویا کمتری داشته باشد بلکه باید نور به صورت یک دست در کل مساحت بیلبوردها پخش گردد.

تطبیق نورپردازی بسیار مهم می‌باشد و باید از نظم خاصی بهره مند باشند به همین دلیل منابع نوری باید بر اساس ویژگی‌های رنگی بیلبورد انتخاب شوند.

بهترین چراغی که می‌توان برای بیلبوردهای با ترکیب رنگی زیاد پیشنهادی داد و قطعاً اثرگذاری کار بیلبوردهای تبلیغاتی را به شکل قابل توجهی افزایش داد. انواع چراغ‌های پروژکتوری است.

این نوع چراغ ها کیفیت بسیار بالایی داشته و از عمر بالایی هم برخوردار هستند.

 

عوامل مهم در نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی :

در نورپردازی بیلبورد فرم، مکان، رنگ، شکل و مشخصات بیلبورد باید با محیط اطراف هماهنگ باشد. در این نوع نورپردازی ها باید علاوه بر زیبا و جذاب و هنرمندانه بودن باید از اتلاف انرژی و آلودگی نوری جلوگیری شود.

نورپردازی نامناسب تابلوهای تبلیغاتی سبب می‌شود تا بیلبوردها جذابیت خود را از دست بدهند.

همچنین عدم اطلاعات کافی در ارتباط با ویژگی های فنی روشنایی مانند میزان خیرگی، شاخص نمود رنگ، شار نوری و زاویه تابش سبب می‌گردد پایین آمدن نتایج مطبوع و راندمان عملکرد آنها می‌شود.

پروژکتور و وال واشر ها منابع نوری مناسبی برای نمایش و مفهوم هنری و جذابیت تبلیغات می‌باشد و میزان روشنایی و توزیع روشنایی خوبی دارد.

نورپردازی انواع بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی :

* بیلبوردهای حاشیه معابر و داخل خیابان و بزرگراه ها :

تابلوهای تبلیغاتی روی ستون های تکیه گاه مخصوصی قرار دارند که اکثر آنها ستون های P شکل یا T شکل می‌باشند

با توجه به اندازه ها و الزامات مختلف تابلو برای نمایش همه جزئیات باید یک زاویه پرتو مناسب را در نظر گرفت تا تمام محتوای تابلو تبلیغاتی قابل رویت باشد.

به دلیل اینکه ابعاد این نوع تبلیغات بزرگ است برای روشن کردن آن از 2 ردیف پروژکتور در پایین و بالا استفاده می‌شود، که برای آنها عرض بالای 5 متر پیشنهاد می‌شود.

بهترین هم پوشانی برای پروژکتورها فاصله 4 متر از هم ایده‌آل می‌باشد.

زاویه پروژکتور نسبت به خط قائم 20 درجه باشد و طول بازوها باید به 3 الی 5 متر افزایش داد.

با توجه به این که ردیف بالایی بخش بیشتری از نور را تامین می‌کند در ردیف پایینی استفاده از پروژکتور 100 وات نیز گزینه‌ای مناسب می‌باشد.

روشنایی و نورپردازی بیلبورد

* نورپردازی عرشه پل هوایی :

به طور کلی بیلبوردهای پل هوایی عرضی کمتر از 5 متر دارند که برای این مقدار پروژکتور با توان 100 وات و برای عرض 1.5 متر  وال واشر اس ام دی 50 وات و پروژکتور 50 وات پیشنهاد می‌گردد.

حداکثر 3 متر فاصله ای است که باید پروژکتورها از هم داشته باشند و پروژکتورها نسبت به افق باید زاویه در حدود 70 درجه قرار داد.

همچنین جهت تابیدن نور مناسب باید دسته‌هایی با طول تقریبا یکسان با عرض بیلبورد 2 متر بکار برد.

برای در دیدرس بودن تابلو باید روشنایی از بالای پل انجام گردد زیرا علاوه بر جلوگیری از سرقت و امنیت بیشتر آن‌ها، سبب بهتر دیده شدن تابلو و بازتاب آن می‌گردد.

روشنایی و نورپردازی بیلبورد

* نورپردازی بیلبورد های لایت باکس :

در بعضی از مکان ها ممکن است بیلبورد ها مدرن تر باشند که اکثرا روی دیوار بیرونی ساختمان ها، ایستگاه های اتوبوس، سقف ها یا سکوهای مترو، محدوده ایستگاه راه آهن و در اطراف و داخل فرودگاه ها در انظار قرار می‌گیرند.

 این تابلو که به آنها تبلیغات لایت باکس نیز می‌گویند، یک تابلو رنگی در روز هستند و در شب توسط ریسه ها یا چراغ های فلورسنتی که در داخل این باکس ها قرار دارد، روشن شده و تبلیغات مورد نظر دیده می‌شود.

تبلیغات لایت باکس نسبت به بیلبوردهای سنتی ویا همان کلاسیک و نورافکن جلوه های نورپردازی بهتری دارد اما نگهداری از آنها سخت و دشوار است، زیرا روشنایی داخلی آنها بیشتر مستعد فرسودگی هستند.

* نورپردازی تابلو فروشگاه :

روشنایی تابلو فروشگاه از لحاظ فنی تفاوت چندانی با بیلبورد پل هوایی ندارد و بهترین پیشنهادی که می‌توان برای آن کرد استفاده از پروژکتورهای 50 واتی است.

و پروژکتورها نسبت به افق باید زاویه در حدود 45 درجه داشته باشند البته باید به روشنایی داخل فروشگاه نیز توجه کرد.

در این مقاله موضوع روشنایی و نورپردازی بیلبورد بررسی و آموزش دادیم. لطفا نظر خود را در این باره برای ما ارسال کنید.

لطفاً برای ، اطلاعات فنی و لیست قیمت با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید تماس بگیرید 09126355278